Pigg som en mört. Det är jag!

Oj oj oj. Uppe med tuppen idag kan jag säga. Vaknade helt plötsligt klockan sju imorse, och kunde inte somna om. Inte likt mig. Men det är skönt att vakna tidigt. Det är som egentid. Har ätit min gröt, bäddat rent i sängen, tagit morgonkaffet och ciggen och gått runt med Ipoden och ylat lite för mig själv. Och passat på att klippa topparna, såg ut som två risbuskar längst ner.
Men framåt tio, elva lär jag bli trött igen och ta en tupplur i soffan haha.

Tänkte att man kunde ut och gå, men det är fan inget fint väder. Mulet och regn. Just typiskt när man vill vara lite bra för en gångs skull.

Vår trappuppgång har invaderats av små svarta skalbaggar. Har till och med stött på dom inne i lägenheten. Minst en varje dag den här veckan. Fort ner i toaletten med dom. Var fan kommer dom ifrån egentligen? Och hur lyckas dom komma in i lägenheten??
Äckelbaggar.
Jag får nojiga tankar när jag går och lägger mig, tänk om dom kryper in i örat på mig när jag sover?

Jag har fortfarande inte vant mig vid håret. Det är så mörkt! Och så rött! Fast jag har fått massa komplimanger om det på jobbet. Till och med av random folk som kommit och handlat. -Snygg hårfärg! -Du passar i ditt nya hår. -Vad snygg du är!
Men jag känner mig som en blek white trash ryska med rött hår, fattas bara minkpälsen och att jag byter mitt namn till Olga.
Särskilt när jag inte har nåt smink och är helt ofixad. Då ser jag extra rysk ut!
Man kanske ska BUS:a lite?

Jag hoppas vädret blir bättre framåt dagen då jag och Veronica tänkte dra på den där Pretzelfestivalen i Södertälje.
Och det är gratis, woho! För jag har bara 70 spänn att leva på fram till löning.
Jag hoppas det är bra där borta! Med shyssta band och shysst folk.
Om inte så lär ju jag och Iso få fart på skiten haha. Vi två, aaaah det e dejlig! ;D

Om man ska ta sig en till kopp kaffe...




Första kvällen tillsammans och sen gick det bara utför hahaha!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Den kvällen var klockren :D Och kallt var det.. Vi skulle promt säga "ÖÖHH" till alla ute på stan, på vår nattliga promenad genom.. ja.. vart de nu var :D



Nu dansar du soldansen så att solen kikar fram snart, det här är oroväckande hurru... Hahaha. Ja vill inte åka iväg i gummistövlar =(

2009-08-22 @ 10:19:20
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jaa... jag märkte det när jag tog ut hundarna! Det där gjorde du bra.. nu ska vi bara se till att det håller i sig det som är nu! HUUUA! Haha. Har du paraflax?

2009-08-22 @ 11:03:49
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag har ett paraflax.. men kul o släpa på sånt... NEJ. Då får vi bli blöta =)

2009-08-22 @ 12:29:57
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det är fint nu i alla fall... och varmt!!

2009-08-22 @ 14:05:41
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback