Stjärnfall

Jag är ju tvungen att skriva detta.

Jag var ute alldeles nyss och rökte. Trampade i den orörda snön på tomten för att se hur djupt det var. (det gick ända upp till knäna)
Sen tittar jag upp mot himlen. Först ser man ju inte alla stjärnor, men efter en liten stund så börjar ögonen vänja sig, och man ser miljooooners miljoners stjärnor på himlen. Och rätt som det är, flyger en stjärna över himlen.
Asballt! Mitt första stjärnfall! Jag kände hur hela jag ryckte till, haha!
Och det sägs ju att man ska önska sig något när en stjärna faller, när man gör det så slår det in. Jag tror jag önskade. Jag vet inte, fick upp en bild i huvudet och sen försvann den lika snabbt som stjärnan.
Var det en önskan som jag har längst inne kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback