Söndag snart måndag

Sitter och tittar på nån retard familjejulfilm.. funkar om man ska försöka bli trött. Men jag har ju verkligen förstört min dygnsrytm, eftersom jag jobbar kväll hela tiden tar det några timmar innan man blir trött och varvar ner.
Sen så är det säkert pga Johannaspecialarna jag dricker varje dag på jobbet som också spelar in, trippelespresso med kaffe och mjölk. Ungefär 2 eller 3 ggr per dag. Men man måste ju hålla sig pigg om dagarna eller hur!

Imorgon ska jag på arbetsintervjun för det där vicket på dagiset i Vårsta. Lite nervös är man allt, hoppas det går bra! Hoppas jag får jobbet. Då är man ett steg på väg. Jag undrar hur jag kommer få jobba då. Om det bara är då och då eller om jag kommer få ett fast schema i några månader. Ja, hur som helst så får vi se imorgon!

Och igår så var det ju alla hjärtans dag. Det var riktigt mysigt. Jag sov hemma hos mamma på fredagen, så vi åkte in till stan på förmiddagen och gick och åt på en engelsk pub på Drottninggatan. Sen gick vi runt lite i stan, ner till Kungsträdgården, köpte lite kaffe, och sen gick vi till St. Jacobs kyrka där det var konsert med gosskör och stråkkvartett. Det var sååå vackert så jag fick tårar i ögonen. När vi satt där på bänkarna fick jag en liten överraskning av min kära mor, en liten ask där mina gamla gulddelfinörhängen låg i som jag inte sett på fleeera år sen jag var tio. Eller ja, gamla och gamla, mamma hade köpt nya för när hon hade lånat dom hade dom kommit bort. Så hon hade varit och inhandlat nya, exakt likadana. Såå söt! Tack ännu en gång mamma.
I kyrkan fanns även Teppas Fogelberg och Horace Engdahl.
Sen kom Göran, Kevin och Fanny till kyrkan när allt var slut. Göran hade med sig en bukett med 10 stora röda rosor till mamma. Jättefina. Hon fick också örhängen och halsband av honom. Sen skulle dom iväg och äta på resturang.
Själv gick jag och mötte Nicklas. En kille jag dejtade förra året. Det var jättekul att träffa han igen. Vi gick till St. Patricks på Söder och tog några öl, pratade om allt möjligt och hade det trevligt :).
Efter det åkte vi hem till han. Tittade på resten av Melodifestivalen (som för övrigt inte hade några bra bidrag) och lite film.
Så allt som allt hade jag en riktigt bra dag.

Idag så ville min kära bror göra något. Så vi drog in till Söder och gick på bio. Såg Bedtime Stories med Adam Sandler. Helt okej film, om man inte vill tänka så mycket. Underhållande!
Efter det drog vi till Pizza Hut och käkade lite och snackade skit. Han är rolig att umgås med min bror.

Ahhhhh, jag måste bli trött nån gång! Får väl glo mer hjärndöd film.. Såna filmer är ju rätt sköna ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback