Fan fan fan

Det typiska ska ju vara att tågen blir knas när vi planerat att åka in till stan. Haha, alltid! Så vi tänkte dra till Tom Tits istället. Men vi ångrade oss och tog tunnelbanan in till stan där vi sedan begav oss mot Djurgården och Titanic utställningen. Det var jättebra! Fast det var såå varmt där inne. Men jag tyckte iaf att dom kunde ha gjort utställningen lite mer dramatisk och berätta mer om personerna ombord.
Efter det drog jag och Fia till Harry B och käkade en fett god entrecote och tog en bärs. Helena joinade oss, och vi bestämde oss för att dra till Rålis.
Så där satt vi med vårat rosévin, kex, ost och vindruvor och hade det gött. Så kommer det helt plötsligt två män på 30 bast och sätter sig bredvid oss och tror att dom är snygga och ska stöta. "Ahh, vi kom precis in med våran båt. Jobbar ju inom IT. Har varit nere i Barcelona, ska bosätta mig där nere. Hur gammal tror du att jag är då? Jaa, man ska ju fortsätta att träna, du kommer inte ångra dig om 25 år. Hörrö, det finns plats här bredvid för en till, wink wink." Etc etc. Allmänt sliskiga och töntiga. Så vi lämnade vår filt, kex o dylikt till dom och drog hem till Helena istället. Föra lite där för att sedan dra ut. Blev faktiskt inte så mycket mer fest, då alla vart så jäkla sega. Blev åtminstone en öl på Kellys, och sen var det hemfärd. Och så kom Fias kille Chrille med på tåget och så stötte vi även på kära kusin  Erik, som man så sällan ser! Så det var kul!
Så nu sitter man här, i kära fåtöljen, efter en dag i city. Och jag måste ju självklart lägga in en text som har jagat mig i flera år, av kära Joakim Thåström. Den är jävligt bra. Och speglar många tankar, känslor och minnen.

Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Fick jag spela om partiet
Fick jag chansen en gång till
Fick jag vrida tillbaks tiden om dom gav mig en ny giv
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Alla klockor, körer
Alla himlens orglar skulle varit för oss
Alla trummor och trumpeter
Alla sagor, alla under
Allt på en och samma gång
Fanfanfan det skulle varit du

Fast det var så kort romans
var det nåt jag borde ha förstått
Såna chanser kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vi ska rocka när jag kommer hem :) Yeah!

2009-07-06 @ 12:57:19
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Johan

"Jag har glömt min första kyss

Men jag minns klart och tydligt när jag fick Rolle Stoltz autograf"



en liten rad från den underbare mannen, för evigt trogen Djurgården :)

2009-07-08 @ 02:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback