Gubben Noak

Första dagen på semestern igår för mig och Fia, så jag hakade med henne till Söder, där vi mötte upp Helena och Kalle (från dagis) och drog till ett ställe som heter Arken. Första gången jag var där, vi satt ute i solen med varsin kall och FAN vad solen brände! Skitnice, men fan vad lökig man blev haha.
Det var riktigt trevligt. Satt där från fem till typ tolv och hade diskussioner om allt mellan himmel och jord. Sen var Helena tvungen att dra, och lite senare dök Kalles flickvän Jossan upp. Riktig trevlig tjej! Älskar när man träffar nytt folk som är på samma nivå som en själv, som man kan riktigt samtala med. Det är ju inte varje dag direkt.

Imorgon ska jag träffa Jannike och lilla Evelina, det är sagt att det ska vara soligt och fint väder imorgon så vi tänkte ta en fika, sitta ute nånstans. Ska bli mys!

På fredag har jag och Fia spikat att vi ska åka in till Djurgården för att gå på Titanic -utställningen. Kommer bli roligt att äntligen få komma iväg på den! Särskilt med Fia också eftersom vi båda är så intresserade av just den historien. Ja, vi är intresserade av historia överhuvudtaget, och tycker att det är roligt att gå på museum. Men just det här med Titanic har ju fångat en. Beror väl mest på filmen, eftersom den är så romantisk, som gjort att man blivit intresserad av hela grejen med båten. Människorna.

Vaxa is the shit! Har precis vaxat benen, och det är så nice för det håller i upp till 4 veckor. Men det gör så jäkla ont! Som man säger; om man vill vara fin får man lida pin. Men hellre lite smärta några minuter, än att behöva raka var tredje dag. Jäkla ogräs det där med hår.

Ska försöka få min bror att följa med på bio ikväll. Ice Age 3 har ju premiär idag och jag vill gärna se den!

I'm out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback