Sminkning

Helena har precis avslutat sin sminkkurs idag, och då hade dom prov. Jag och Fia skulle dit å leka  modeller. Helena sminkade Fia. Så jävla snyggt! Jag är imponerad! 60-tals inspirerad Twiggy look. Fan va snygg hon blev.
Sen var det en annan tjej där, Emma, som inte hade nån modell så jag satt med henne. Asså, den bruden kunde fan inte sminka. Jag såg ju helt förjävlig ut. Och när hon var färdig så såg det inte ens klart ut. Hon skulle typ göra en catwalk liknande sminkning med grön ögonskugga som spred ut sig ända till tinningarna, så la hon på lite eyeliner och mascara, sen var hon tydligen klar. Hhaha såg ju förjävlig ut, och det verkade som att hon inte ens visste vad hon gjorde.

Yeah well.. Sen snackade vi 3 om att ha en heldag där Helena ska sminka mig och Fia, och sen ska vi shoota bilder som hon kan ha i sin portfolio. Skulle va fett kul.

Och nu blev jag jättesugen på att också börja sminkkurs. Den som Helena gick kostade 10.000. Billigare än den kursen jag kollade på förut. Då var det teatersminkning och så, den gick på 60.000.

Nej men det skulle vara riktigt roligt.


Ska snart gå och jobba också. Det orkar jag verkligen inte med just nu.. Visserligen är det bara ett 4-timmarspass, but anyways.. Hoppas det går fort!


Kollade på Melodifestivalen igår med Toni. Jag tyckte att rätt låt vann. Den var asskön! :D


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, vad tråkigt att du fick fult smink då :p Men vad sa alla andra om det då?

2009-03-16 @ 00:05:47
URL: http://sannakoskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback