Idioter finns det gott om

Fredagskväll, det är runt 22-tiden och jag är på jobbet. Det är ganska lugnt, några ungdomar som sitter ute i resturangen och jag har precis diskat ett set brickor för att lägga under kassalinjen. Ser mig om om det finns något att göra.
Helt plötsligt springer det in 3 maskerade snubbar och skriker. Den ena har en vit mask och dom två andra har rånarluvor på sig.
Jag står som chockad. Ashi står bredvid mig, lika chockad. Beredd att trycka på polisknappen.
"Jag vill ha två McChicken Jr och en cheeseburgare! NU NU NUUU!!!!" Skriker ena snubben, dom börjar garva och tar av sig maskerna. Tycker att dom själva är skitroliga.
Jag står med händerna framför munnen, helt tårögd. När man jobbar sådär, som jag, på McDonalds, har man tänkt på skräckscenarion att det kanske kan bli rån någon gång.
Jag trodde att dom skulle ta fram pistol och börja hålla gisslan och grejer. Det gick som i slowmotion.
Så jag går bak i resturangen, helt skakis och chockad.
När jag går fram till kassalinjen och grabbarna sitter ute i resturangen ropar dom på mig.
- Hur är det med dig?!
- Va fan tror du!! Jag blev så jäkla chockad, jag höll på att gråta!!
- Nej men förlåt, hjärtat.
- Det var fan inte kul!!!
Sen kommer dom fram.
- Vad var det första du tänkte på när vi kom fram då?
- Jag trodde att ni skulle ta fram pistol och hålla gisslan och grejer. Fyfaaan  för er. Jag är helt jävla skakis.
- Höhö. Men ni såg ut att ha så jävla tråkigt ändå juuuu.
Jag blev förbannad och gick därifrån.
Hela kvällen gick jag runt och skakade. Jag var helt uppriven! Tänk om det hade varit på riktigt. Sån där chock har jag inte fått på flera år.
Hur fan tänker folk egentligen??
Och för att jag var så uppriven blev alla känslor 100 gånger starkare.
Nej. Jag är förbannad.

Kommentarer
Postat av: Krister

Fyfan hur kan man vara så dum?? Jag skulle tryckt på polisknappen direkt när det hände, även om det är på skoj ska dom veta att det inte är okej!

2009-10-10 @ 20:02:31
Postat av: Mamma

Absolut,anmäl..jag tror de kommer tillbaka och då är det på riktigt, de bara förhands kollade hur allt skulle gå till, nästa gång har de riktiga vapen och vill ha pengarna, hoppas NÅN hinner trycka på knappen då... en förbannad Mamma,(tydligen har dessa puckon ingen Mamma eller Pappa som har koll på va de gör)

2009-10-11 @ 15:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback