Lilla Melodifestivalen för hela slanten

Kom hem 15.15, sen var det att stressa som fan för att hinna göra sig iordning för en resa bort mot SVT. Pappa kom och hämta en halvtimme senare.
Sen när vi var framme fick vi stressa för att köpa oss någonting att äta på 7Eleven, (som förresten hade en milslång kö). Sen fick vi vänta ytterliggare på att nån brud skulle hålla föredrag på vart vi skulle, vad vi får göra och inte  göra. Samma sak när vi väl kom in i studion. Så här får ni skrika, så här får ni inte skrika, ni får inte ställa er upp, ni får inte göra det, ni får göra det. Och när han gör si ska ni  göra så. Så när showen var igång tänkte man mer på "gör jag rätt nu?" än på barnen som sjöng. Så man kände sig inte så värst avslappnad.
Men Jogge och Mackan gjorde jättebra ifrån sig. Dom var skitgrymma. Och jag som är rätt känslig ska så klart gråta när dom uppträder, haha. Du vet, man känner ju sig så stolt!
Alla barnen var verkligen duktiga! Tråkigt att dom jag hejade på (Jogge & Mackan såklart) inte gick vidare.. :(
Så när dom fem som gick vidare uppträde, kände man att va fan gör jag här, nu kan jag lika gärna gå.
MEN! Jag måste säga att jag är så stolt över min lilla styvbror, som gjorde så bra ifrån sig. Han är en riktig liten teaterapa! Applåder, applåder. (Mina händer är helt svullna efter allt klappande ikväll..)



I väntan på bättre tider. Pappa & Jocke.



Annelie ( Carinas syster), Ove (deras far) & Carina själv, som varit med heeela dagen.



Bakom den där "globen" satt jag, Jocke, Anneli, Tony och Leon. Vi fick inte sitta med dom andra. Vi såg inte bra ut i TV. Haha!! ;D



Om du ser en gubbe som räcker upp händerna har du hittat min far. Där borta satt dom. Men Carina var i ett rum nånstans och röstade och röstade och röstade. För man kunde ju inte göra det i publiken.



Efter en timmes lång väntan dök dom tillslut upp efter showen.
Mackan & Jogge!




Stjärnorna med mödrar.



Och vi avslutar med en stolt far.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback