Drömmar

... är bra mystiska.. Brukar ni ha såna drömmar som ni kommer ihåg starkt, och känslan från den drömmen sitter i hela dagen, även undermedvetet?
En sån dröm hade jag i natt. Och jag tror att drömmar betyder och symboliserar något.

Inatt drömde jag att jag var i en simhall, ganska liten. Och det var en tjej där som skulle hjälpa mig att slappna av i vattnet. Helt plötsligt så började jag känna av att det var någon annan där, kände av en annan energi. Och helt plötsligt var jag i en lägenhet, där började saker flytta på sig och flyga till höger och vänster. Även jag hamnade på golvet och blev dragen hit och dit. Och jag var skiträdd. Det var någon-t, som hade kontroll över mig och jag kunde inte styra över det.
Det var något slags spöke. Sen så visade hon sig för mig och presenterade sig som Giovanushka, hon var lång och hade långt blont hår och en lång vit klänning. Hon berättade för mig att hon hade bott i lägenheten innan (det var inte min lägenhet) och att hon hade haft en man som gjort henne illa. Och hon var kvar där för tydligen hade kvinnan som bodde där (jag träffade aldrig henne) problem med sin man som slog henne.
Efter det fick vi jättebra kontakt och blev värsta kompisarna. Hon blev som min skyddsängel
.

Varför jag drömde det där vet jag inte. Jag försökte kolla upp namnet Giovanushka men kom bara in på Ivanushka som betyder ungefär att man är i det lägsta rang man kan komma i samhället.
Och nu så sitter känslan fortfarande i som jag hade i drömmen för den var så stark och påtaglig.
Och det är inte första gången jag drömmer om spöken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback