Simtag och gamla människor

Var riktigt jävla skönt att simma idag. Vi simmade i 50 min, Veronica var ju rena rama fisken i vattnet. Simmade om mig hela tiden och lekte hajen när hon kom bakom. Fick smått panik på riktigt haha.
Dumdum dum dum dumdum!
Men credd till mig själv som inte simmat på flera år. Gick ju simskola när jag var liten knodd.
Kan säga att jag fick mersmak och vill simma mera mera!
Man känner sig bra efteråt och med mer energi.
Men jag märkte av foten, den ville sig inte riktigt och gjorde ont. Kanske bra övning att simma, träna upp foten lite.
Sen blev det bastu och mat på simhallens café.
Efter det åkte jag hem till farmor och farfar, där Fia höll hus.
Vi gick igenom lite saker som jag lämnat där under tiden vi har haft visning. Hittade min kamera och min ipod. Woho!! I've missed you guys so much.
Sen blev det farmors kända potatisplättar och diskussioner om beroende, alkohol, knark och tobak.
Haha, ja det är sånt vi diskuterar med våra farföräldrar om.
Sen fick jag även reda på att vi har finskt blod långt bak i släkten. Farfars farmor träffade nån Raivi som utvandrat från Finland och som hade en egen krog uppe i Dalsland.
Där ser man!

Nu ska jag njuta av gammal hederlig musik som jag saknat i flera månader på min kära ipod.
Ha en bra kväll bruds & gräbs.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahahaha. Det var kul att leka hajen :-) Bättre än alla svallvågor i alla fall..



Men hallå?! Juhani.. det säger väl allt? Juhani raivi =)

2009-09-15 @ 21:49:24
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ps: Jag ska ju försöka börja simma två dagar i veckan istället för en. Matchar vi varandra jobbmässigt kan vi fixa en dejt :)

2009-09-15 @ 21:51:04
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback