God morgon!

Idag är en bra dag. Jag mår bra. Solen skiner. Bra musik i bakgrunden. Elina och jag sitter vid köksbordet och småpratar lite medan hon målar naglarna och jag sitter framför skärmen.
Jag och pappa var iväg till gymmet åtta imorse. Var riktigt skönt. Jag har varit så dålig på att träna på senaste, och jag har svullat som en gris. Så nu är det dags att satsa på beach -10 igen.

Fast ett litet minus har det varit idag...

Historien om spindeln:


Jag går ner till mitt rum för att byta om till träningskläder, och min blick fastnar på väggen bredvid garderoben.
... AAAAAHHHH!!!!!!
Jag springer upp fort som fan.
- Pappa! You've got a job to do!!
- Vad är det nu?
- Nere i mitt rum.
- Har du haft sönder nåt?
- Nej, på väggen.
- En spindel?
- JA!! Den är så häääär stor!!
Jag spänner ut tummen och pekfingret så mycket jag kan.
- Men tror du inte jag är rädd för den då?
- Men du ska du föreställa en stor, modig, manlig karl!
- Jag tar den sen efter vi har tränat.
Vi drar till gymmet och svettas lite, efter drygt en timme är vi hemma. Pappa sitter vid köksbordet och jag står bredvid.
- Pappa...
- Juste, den "stora" spindeln.
- Jaaa, du måste ta bort den!
Vi går ner till mitt rum, och till min stora förskräckelse sitter den inte kvar på väggen!
- Den är borta!!!! FAAAN! Den är inte där!! FAAAAN! Den är säkert i sängen!!!
Pappa slänger upp "finkuddarna" som ligger på golvet upp på sängen för att kolla på golvet.
- Men släng inte upp kuddarna! Den är säkert på nån av dom, säger jag och flinar, tittar på pappa och sen på sängen.
- Nu är den säkert i sä...sä.... AAAAHHHHH!!!!! Den är där!!! På kudden!!! Den är i min SÄÄÄÄÄÄNG!!!!!
- Den där? Men den var ju inte stor, säger pappa och jag är redan ute ur rummet. Han tar sitta papper och glas, stänger in den och släpper ut den på tomten.
Den var verkligen fet. Tur att man har en far som kan ta bort spindlar. Vad skulle jag göra utan han?



Kommentarer
Postat av: sanna

FY FAN JOHANNA!!!!! Vad äckligt, jag hade svimmat!!

2010-04-25 @ 16:29:48
URL: http://skoskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback