En vit kall söndag

Sitter här i min ensamhet, vaknade för en timme sen och har precis duschat och ätit "frukost".
Har lite små ångest över Pollykladdkakan jag precis tryckte i mig. Fit till den 30.e?? Får fan se till att det blir så.
Ska träffa Fia idag. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Ta det lugnt, sitta och snacka, I guess.

Och jag känner mig såå seg. Har totalt vänt på dygnet nu tack vare att man jobbar stängningar, och att jag såklart är tvungen att läsa i flera timmar innan jag bestämmer mig för att sova. Typ när texten bara blir ett enda stort blurr som smälter in i varandra.
Så, man har ju somnat sex varje morgon ungefär.
Men det blir så när man har Twilightabstinens. Storyn rullar omedvetet i med undermedvetna hela jävla tiden. Ja, allting som har med skiten att göra. När jag klär på mig, när jag åker till jobbet, när jag står i kassan, när jag äter mat, när jag är ute och går.. ja, ni hajar.
Det låter töntigt, jag vet. Men jag kan inte rå för att storyn och karaktärerna tilltalar mig, som fan.
Jag älskar att ha något som är mitt, dit jag kan försvinna, bort från den kalla trista vardagen.
Och jag har glömt bort hur mycket jag älskar att läsa. När jag var mindre satt jag med näsan i en bok nästan varje dag. Nu hade jag inte läst på ungefär två år.
Nu ska jag börja på tredje boken i serien. Tog mig en vecka att läsa första och andra. Det jag ser fram emot i tredje boken är att jag inte vet vad som kommer att hända. Man visste ju vad som hände i dom två första tack vare filmerna.

Nu tänkte jag göra mig iordning, ta en cigg och träffa Fia.
Jag undrar vart familjen är?

Kommentarer
Postat av: Mamma

jag är här Älsklingen...

2010-01-11 @ 14:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback