Hamster?

Jag satte mig ner för att rensa bland mina smycken. Har hur mycket som helst som bara ligger huller om buller i lådor och askar. Smycken från typ HM som jag inte ens använder eller som är trasigt ligger bland fina äkta guldhalsband och fina examens/presentsmycken.
Så det var dags att få iordning på skiten. Känns skönt att få det organiserat. Lite ro i själen så att säga, haha.
Men det slutade inte där. När jag väl fixat smyckena och fixat dom i sina smyckesaskar och organiserat ner dom i en låda. Så fanns det en massa annat skit i en annan låda som jag rensade, och då blev det nästa låda, och nästa låda!
Jag har hur mycket gammalt som helst. Jag har sparat gamla presentkort från när jag fyllde 15, 18, 20, julkort, studentkort, gymnasiearbete, slutbetyg, urklipp från gamla tidningar om Guns N' Roses, random vykort som jag köpt för jag tyckte dom var fina, Spice Girls album som man samlade kort i, bokmärkesbok, utprintade bilder på Kurt Cobain och Gn'R och mina kompisar, räkningar (?!), gamla mobiler, gamla foton från när man var liten, teckningar som mina kusiner och småsyskon har ritat åt mig, smyckesaskar med ytterliggare massa smycken, värmeljushållare, biljetter från konserter, skolfotoalbums, ärvda prydnadssaker, en massa brev som man brevväxlat kompisar sinsemellan, gamla pianoböcker, nothäften för piano och gitarr, massa massa teckningar jag har ritat ända sen jag var 8 år fram till bara några år sen, etc etc.
Så där var det dags att få ordning. Men.. det var svårt. Jag har svårt att slänga sånt som man har en känsla till, nåt personligt som man själv eller någon annan gjort, och jag blir väldigt nostalgisk när jag ser tillbaka på gamla grejer. Så det vart mycket som jag sparade nu i alla fall, och lite jag slängde. Det är mycket av det där som är värt att spara. Tycker jag.
Fast det som vart slängt var ju såklart räkningarna, och presentkort och alla dom där urklippen och en del skolarbete som jag inte tycker är värt att behålla.
Undrar om Micke kommer tycka det är jobbigt när jag flyttar in med världens största bagage av bara nostalgi, haha! Men det får han fan ta. Jag kan inte slänga det där. Det där är en del av den jag var och den jag är. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback