Semester, dag 2.

Fy fan vad det är värt med semester. Jag riktigt njuuuuter!
Igår var jag och träffade min vän Jenni, som jag inte har träffat på väldigt länge. Vi vandrade nere i centrum, köpte kulglass och hon följde med som smakråd när jag för en gångs skull skulle uppdatera min garderob lite.
Det vart en röd klänning med vita små prickar på, jättesöt och somrig, som jag tänkte ha på mig ikväll när Micke ska bjuda mig på picknick inne i stan :)
Det vart även en ljusblå jeanskjol och en mintgrön t-shirt med papegojor på, som jag tänkte dra på mig på Countryfestivalen imorgon. Det ska ju bli runt 30 grader imorgon, och jag har fan inga sommarkläder. Känns lite för varmt att gå med jeans. Så jag föredrar kortkort imorgon.
Vart även ett par bruna sandaler. Sommarskor, yaay! Nu behöver jag inte gå runt med mina kära slitna Converse och få fotjos.
Så jag är nöjd med mina små sommarköp :).
Sen drog vi hem till Jenni där det bjöds på kaffe och cigg på balkongen. Vart även en god sallad och efter det några glas vitt på balkongen. Sanna dök upp lite senare så satt vi tjejer där och catched up.
Var underbart att få träffa dom igen! Kändes som förr i  tiden, när vi alla bodde på Munkhätte och träffades stup i kvarten för kaffe och cigg på någon av våra balkonger och snackade skit eller frågade om råd ang. olika grejer. Men när det är vi tjejer blir det mest snack om killar och sex.
Idag när jag vaknade sken solen, så jag bestämde mig för att gå ut och sola på en röd filt. Men det varade inte så länge. Det kröp på benen och flugor surrade överallt. Och jag upptäckte massa spindlar och myror på min kropp. Så jag gav upp. Och inte vill jag ligga på altanen heller, för där verkligen kryllar det av spindlar.
Så det blir nog BUS senare eftersom jag inte kan jobba "au naturel" på brännan!
Nu tänkte jag tvätta lite sängkläder och snart blir det hopp in i duschen. Gawd, jag längtar till ikväll då jag får träffa min kära. Har inte sett han sen i onsdags.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback