Onsdag, ny dag!

Skönt att dagarna går fort framåt. Vill ha min semester fort som möjligt. Sen kan dagarna börja gå sakta, saaakta.
Sen kan dom börja  gå fort igen, för jag längtar till augusti. Blir en del förändringar som sker då. Och jag ser fram emot det så mycket! Vill egentligen att det ska ske nu, men, augusti blir bra :).
Baby baby baby..
Ikväll blir det fest här hemma! Som jag inte får vara med på. Men jag är inte ledsen för det. Det är Georgos och hans klasskamrater som ska grilla och dricka läsk. Typ som en lite festligare avslutning. Dom slutar nian och sen är det dags för gymnasiet.
Ack, ja. Den tiden. Jag tyckte jag var så stor när jag skulle börja gymnasiet. Och jag tycker Jogge är så liten. Han vet ingenting. Allting är så nytt.
Tider, tider. Det är sex år sen jag började gymnasiet. SEX ÅR! Mycket som förändras under sex år. En själv till att börja med. Nya människor man träffar, dumma saker man gör, testa på massa nytt. Ja, man utvecklas riktigt mycket under gymnasiet. Jag gjorde det. Blev mycket säkrare på mig själv. Fick en bättre klass till att börja med. Hade det inte så bekvämt i mellan- och högstadiet.
Nu är det tre år sen jag tog studenten. Och jag har ändrats ganska så mycket under dom tre åren jag har jobbat på McDonalds.
Eller, ändrats och ändrats. Dom värderingar man har är inte detsamma. Då var det mer kompisar,festa, supa, träffa killar och bara röja.
Nu. Nu är det familjen, pojkvännen, att man har det bra, mår bra, vännerna. Allting är mer lugnt. Men, ändå mer stressigt, på insidan.
Svårt att förklara. Men man känner mer press på sig nu när man blir äldre. Man vill lyckas bättre. Och jag är riktigt bra på att jämföra mig med andra. Och känna mer press.
Så känns det iaf just. Vem vet om tre år?
Nu ska jag ta och fräscha upp mig, borsta sömnen ur munnen bland annat. Uäck. Gammal disktrasa, någon?
Sen blir det jobba till halv elva. Jag hoppas innerligt att magkrampen håller sig borta. Jag orkar verkligen inte. Det kändes som att magen växte var femte minut.
Efter det blir det hem till min käresta! Yay <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade ungen min...

2010-06-17 @ 22:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback