Måndagmorgon

Jag älskar dom här mornarna. När jag vaknar och det är ingen hemma. Man har all tid för sig själv. Sitta och lyssna på hög musik utan att någon gnäller, äta kakor till frukost utan någon som påpekar att det inte är någon bra frukost, sitta på toaletten med dörren öppen, röka en cigg utan att skämmas (min styvmamma har precis slutat röka).
Det är alla tiders!

Ikväll ska jag jobba. Känns bra, har ju varit borta en hel vecka. Dags att man rör lite på sig. Men jag får ändå sån där jobbångest, eftersom man bara har haft det så bekvämt hemma. Ätit kakor.. legat i soffan och inte gjort någonting.
Äsch, det ska bli skönt att få göra lite nytta nånstans. Har varit rastlös två dagar i rad.

I lördags fyllde mamma 44 år. Hon var så fin så, lilla mamma :) Och hon fick en vattenkokare och ett våffeljärn. Och sen åt vi oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås och sallad. Fy fan vad gott. Vi grillade för första gången i lördags.
Grillad oxfilé slår fan allt!!!
Min morbror Micke och hans fru Viveca var över och det var så kul att äntligen få träffa dom igen. Senast var på julafton då dom var nere hos oss i fem minuter innan Kalle började.
I lördags kunde vi åtminstone samtala lite. Gav oss råd om lägenheter och påpekade att jag såg ut som Spiderman i mitt röda linne och klarblå jacka.
Jag hade även en annan vän som fyllde 20 år mindre än min mor. Lilla Bönan fyllde 24!
Så det var att ta sig till han. Jag mötte upp Micke vid busshållplatsen och sen träffade vi Bönan som fick blommor och tyckte att jag var vuxen som gav bort blommor.
Vi bosatte oss ute i vardagsrummet och drack av bålet värdparet serverade och samtalade med lite folk.

Det var min lördag med födelsedagar det!


Sitter här med benen i kors och känner hur jag inte får nåt blodflöde i ena benet. Jag kan inte röra det heller. Jag hatar när ena foten blir helt förlamad.
Jag fick så en gång när jag hade åkt bil. Och inte tänkte jag på att foten var helt bort domnad. Så när jag skulle hoppa ur bilen ramlade jag bara ihop. Något chockad.
Och sen så kittlas det när blodet börjar rinna tillbaka. Kittlas och sticks. Ibland kan jag få så att det känns jättemycket och då brukar jag ligga i spasmer och asgarva.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är det härligt att kunna njuta av ensamheten ibland.. Ja, det var en skön lördag, jag hade det bra med hela min familj hemma samtidigt.älskar dig och tack för gott kaffe idag..puss puss

2010-03-22 @ 18:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback