Fredag, men det känns inte som fredag.

Dåliga tänder. Dåliga tänder + att jag är dålig på att ta hand om dom. Alltid är det nånting när jag ska till tandläkaren. På senaste har det varit mycket om fickor i tandköttet, massa bakterier samlas där, vilket leder till tandlossning. Måste sluta röka, måste sluta snusa. Känns inte så kul att få gå med löständer när man är 40.
Och bättre tag med tandtråd. Fick en tandgel jag ska smeta mellan tänderna också som dödar bakterier.
Efter tandläkaren svängde jag förbi vårdcentralen. Har haft urinvägsinfektion ett bra tag till och från, och om man inte behandlar skiten så drabbar det tillslut njurarna. Vilket hände mig igår på jobbet. Hade så ont i njuren, trodde först att det var ryggen, men eftersom jag mådde illa, hade kallsvettningar och precis haft urinvägsinfektion så fatta ju jag att njuren var fuckad. Kände mig halvt stelopererad och sprang mellan borden likt Quasimodo. Ingen har ju såklart lust att ställa upp och ta ens tid när man stänger. Plus att vi har fått extra städuppgifter på jobbet så det är extra mycket arbete och extra mycket kaos. Och ännu mer tankar att man bara vill lägga sig ner på golvet och gråta. Det var bara att bita ihop.
Tack.
Men nu har jag införskaffat min antibiotika som jag ska gå på i 10 dagar. Ska bli så skönt att få bort den här smärtan. Det gick inte ens att sova inatt, för jag hittade ingen bra position som gjorde smärtan lindrigare. Bara värre.
Och nu när jag bara tagit det lugnt och käkat smärtlindrande så känns det bra. Kanske blir jobba imorgon. Suck. Har egentligen ingen lust just nu. Det enda jag vill är att få umgås med min underbare pojkvän. Vi har inte setts sen i onsdags och jag saknar han så himla mycket redan.
Det kändes så konstigt att gå tillbaka till jobbet efter fem dagars ledighet där jag bara umgåtts med Micke. Jag insåg nog inte att jag svävade på moln tills jag kom tillbaka till jobbet, till stressen. Jag vart direkt nerdragen på marken och vart konstigt nog förvirrad över hur grått och trist och jobbigt allt plötsligt blev.
Det är nånting särskilt med den där karln om han får mig att känna sådär.
Som Helena sa: Vilket kap! Han får du hålla fast vid, lova det! (Hade inte tänkt mig nåt annat)

Är hemma hos mamma just nu tillsammans med lejonen. Fyfan vad stora katterna har blivit. Kommer säkert väga 15 kg när dom är fullvuxna. Eller så är det bara jag som inte är van. Har varit så mycket hos Micke och hans katt Cesser som är tinywiny så morsans katter ter sig som bestar i jämförelse, med jättelika dammvippor till svansar.
Och mamma var jättesnäll och köpte mig en billig bikini från H&M. (Tack igen).
Den är lila med ascoola mönster, I'm really in love with it. Så jag testade den här hemma, och hör från mamma i köket:
- Men.. Du har ju inget, där bak..? (Hon syftar på min rumpa)
- Nej.. Jag vet. Jocke säger att det ser ut som jag har en jättelång rygg..
Jag ser ärligt talat ut som en planka. Inga former. Förutom på magen. Det är där jag förvarar mitt godis, mina kakor, min öl, mitt vin, mina ostbågar, all min skräpmat. Och så låter jag det jäsa. Då har jag nånting som åtminstone sticker ut! Måste ju låta karln ha nånting att klämma på.

Fyfan, jag är så snussugen. Men jag har inget snus. Och röksugen är jag också, och jag har cigaretter. Men jag försöker hålla mig så gott det går. Måste försöka lägga av med den där skiten. Jag kommer bli tjock istället. Har suttit och glufsat i mig godis och ostbågar den senaste timmen.
Snuuuuuuus.
SNUUUUUUUUUHUUHUUUUUSSSSSS!!!!
Jag tar en cigg nu och sen ingen mer på hela kvällen. Och jag ska försöka att hålla mig från att tigga snus av far.
Låter som en bra deal i mitt huvud.
Så en cigg nu, sen mammamys i soffan. She will love the smell I'm bringing in.. Askkopp. Mmmm.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Du fick mig verkligen att skratta här hemma i soffan. Du är bra söt du :) Min lilla orumpnisse <3 Hoppas du får en kanonhelg gumman! PRETZEEEEEEEEL

2010-05-08 @ 17:45:01
URL: http://veronicafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback