Äggmök

Lyckades bli sjuk på jobbet i onsdags, förkyld och febrig. Plus att jag har haft svårt och andas sen den dagen. Jättejobbgt. Varje andetag är ansträngande, det piper hela tiden och är som ett tryck över bröstet och jag hostar upp lungorna hela tiden. Astmasprejen hjälper knappt.
Idag är allting bättre, thank god.. Men att röka är verkligen inte något alternativ nu. Or ever! Det är dags att lägga av med den där skiten nu. Det känns ju inte särskilt lockande att ta några bloss när man knappt kan andas. Står där med ciggen i handen och kvävs ihjäl.
Så bye bye smoking life, hello fat life.
Och så ska jag såklart tacka min lilla mormor som igår kom förbi med badrumsskåpet vi tittade på förut på IKEA.
Ett vitt, smalt högskåp. Snyggt och enkelt. Tack mormor för den fina gåvan!
Plus att vi fick lite blommor, en jättefin, vit stor orkidée, n växt som luktar citron, lite ljus och ljusstakar. En slickepott (vi kom på att vi inte hade någon när Micke gjorde kladdkaka igår), och en brödkavel (tidigare har jag fått använda en termos till att kavla ut bulldegen).
Jag är jättetacksam. Verkligen!
Så idag tänkte jag sätta ihop badrumsskåpet, så får Micke hjälpa mig imorgon med att slänga det fula träskåpet som står där inne just nu.
Jag har beställt lite grejer från nätet också. En cool liten bricka, med tecknade figurer på som har picknick, söta aphuven i mjukplast som man sätter på sina nycklar, ett brickunderlägg med en tjej där det står "I know. I know. Im fucking fabolous" och en stor magnet med en tjej som lagar mat där det står " You'll eat it. You'll it and you'll like it"
Plus att jag har beställt kläder också från nätet för första gången. En grön höstjacka, lite vadderad, går över röven och det är lite päls på luvan, och en svart mössa. Från HM.
Har aldrig riktigt vågat beställa kläder från nätet förut, men va fan, en jacka och en mössa. Då är det säkert att det passar.
Vad jag aldrig skulle beställa från nätet är JEANS!!!! Och jag slår vad om att fler håller med mig.
När man är ute och shoppar och hittar några snygga jeans, är det aldrig nåt som passar. om dom sitter assnyggt i röven sitter dom fel där fram och tvärtom eller så får man dom inte ens över röven.
Att shoppa jeans, är en pärs. Man ska ta en hel jävla dag till att bara kolla på jeans och då är väl chansen en på hundra att man hittar ett par som sitter någolunda.
Carlings har alltid varit mitt ställe när jag ska handla jeans. Där ifrån har jag alla mina jeans som jag köpt. Har väl inte köpt ett par jeans på två år nu tror jag. Och just nu tänker jag inte göra det heller. Har ju lagt på mig dom där jävla sambokilona som jag bestämt sa att FAAAN OM VI LÄGGER PÅ OSS SAMBOKILON till Micke.
Så jag tänker fan inte stå i ett jävla omklädningsrum med 20 par jeans som är för små, där fettet väller ut. Svettig och jävlig och med självförtroendet i botten och tänka: Jag får väl gå med mjukisbyxor för resten av mitt liv.
Det där gymkortet blir ju bara uppskjutet hela tiden. Jag och Micke har bara varit ute och gått en gång på två veckor. Det blir ju aldrig av det där. För han vill få upp en kondis innan vi börjar gymma. Jag vill gymma NU. Måste komma iväg dit väldigt väldigt snart. Känner mig verkligen som en deg. Inga muskler alls och allt känns väldigt sladdrigt.
YEAH WELL.
Nu tänkte jag hälla upp en till kopp kaffe och spela tv-spel.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Tänkte bara hojta till och säga att man inte kan få upp en kondis genom att promenera.. Krävs tyvärr mer än så.. :( Det är aldeles för lamt, isånnafall springa.. där det blir upptempo! :)

2010-09-17 @ 11:25:53
URL: http://veronicafredriksson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Wooaauuu..vilken läskig Ronald..börja gymma nu..

2010-09-17 @ 20:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback