Torsdag = ledig!

Ledigheten har varit efterlängad efter tre dagars arbetspass med tiderna 12-21, och en jävla massa stress. Det tar på krafterna, men man härdar ju rätt mycket också, och blir van till slut.
Såklart ska Micke jobba när jag är ledig, men han kommer hem imorgonbitti, och då är jag också ledig.
Det är skönt med några timmar ensamhet. NÅGRA timmar. Inte en hel dag och en hel natt. Nätterna är jobbigast när han är borta.
Särskilt nu, när vi har flyttat in i sovrummet. Första natten vi sov där så knäppte det som fan i väggarna och det var rätt så äckligt.
Så inatt ska jag sova med gardinerna öppna och läsa tills jag stupar. Håller ju som sagt på att läsa En liftares guide till Galaxen. Intressant bok det där. Väldigt konstig, men underhållande. Den rör om massa i hjärnan. Här får du ett litet smakprov från ett kapitel jag just läste:
En datamaskin började pladdra upphetsat för sig själv. Den hade lagt märke till hur en luftsluss helt meningslöst öppnades och stängdes.
Detta berodde på att själva Meningen för tillfället var ute på lunch.
Ett hål hade uppstått i galaxen. Dess längd var exakt en ingentingdels sekund, dess bredd var en ingentingdels centimeter och det mätte några miljoner ljusår från ena änden till den andra.
När det åter stängdes trillade mängder av partyhattar och ballonger ut ur det och drev iväg genom Universum. Ett litet gäng på sju drygt meterlånga marknadsanalytiker trillade också ut och dog, dels av kvävning, dels av förvåning. Tvåhundratrettioniotusen lättstekta ägg trillade ut och materialiserades i en stor slaskig hög på den hungerdrabbade Poghril-slätten i Panelsystemet.
Hela Poghrilstammen hade dött ut i hungersnöd utom en man som dog i kolestrolförgiftning några veckor senare.
Doesn't make any sense I know! Jag försöker förstår hur han skriver, och det är genom en rymdvarelses syn på allt. Tror jag. Hur saker och ting är i rymden, i alla galaxer och stjärnor. Alla planeter och varelser har en egen och samma historia. Svårt att förklara, men läs boken. Den är jätteknäpp!
Jag tror att Douglas Adams, författaren, var hög hela jävla tiden haha!
Nu ska jag resa på mig för att sätta på mig ansiktet, ta en tripp ner till jobbet och hämta min nyckelknippa som jag glömde efter passet igårkväll.
Sen köpa rakhyvel och skum så jag kan raka benen ordentligt. Det är bara en massa lurv på vardera ben.
Efter det åker jag till Tullinge för att möta upp mamma och mormor och beger oss mot IKEA.
CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback